فرمانده نداجا: کنترل خلیج فارس به عنوان گلوگاه جهان در دست جمهوری اسلامی ایران است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس گفت: کنترل خلیج فارس و دریای عمان به عنوان شاهراه و گلوگاه جهان در دست مرزداران غیور جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار ˈحبیب الله سیاریˈ عصر چهارشنبه در همایش روز خلیج فارس در دانشگاه شیراز، با اشاره به تلاش های بی اثر عده ای برای جایگزینی واژه های جعلی دیگر به جای نام همیشه جاوید خلیج فارس افزود: نام خلیج فارس از قرن ها قبل همین خلیج فارس امروزی بوده و برای همیشه خلیج فارس باقی خواهد ماند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از بررسی های متعدد، دهم اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز و خلیج فارس را به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری کرد که در تقویم رسمی کشور نیز به ثبت رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: خلیج فارس برای تک تک ایرانیان یک افتخار بزرگ محسوب می شود و هر کس بخواهد از واژه ای غیر از واژه خلیج فارس استفاده کند پاسخ کوبنده ای خواهد شنید.

دریادار سیاری گفت: جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور همسایه است که از این تعداد با 12 کشور دارای مرز آبی است.

وی، ضمن تاکید بر نقش و جایگاه دریا در تجارت و مبادلات اقتصادی افزود: امروز حدود 80 درصد از صادرات کشور ما از راه دریا انجام می شود.

دریادار سیاری ، یکی از افتخارات ناوگان دریایی جمهوری اسلامی را تامین امنیت دریاها دانست و گفت: ناوگان قدرتمند دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور در خلیج عدن موفق شده طی چند سال گذشته امنیت عبور و مرور بیش از دو هزار نفتکش و کشتی تجاری را تامین کند.

دهم اردیبهشت در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا